کمیت مطالعه من خوبه خوب هم تست می زنم اما ترازم تغییر نمی کنه


بعضی از دانش آموز ها  ادعا دارند ساعت مطالعه خوبی دارند و مطلب را خوب میخوانند و تست هایش را هم خوب حل کرده و بررسی میکنند ولی باز هم در آزمون نتیجه مطلوب را نمیگیرند.
ما ایرانیهاوقتی مسافرت میریم تند میریم و دوست داریم زود برسیم وقتی رسیدیم دوست داریم زود برگردیم غافل از اینکه از زمان رسیدن و برگشتن هم باید لذت برد و استفاده کرد
بعضی از دانش آموزان هم همینطورند میخونند و تست می زنند و به فکر  خوندن وتمام کردن مطلب و تستهاش هستند
اینها بعد از تمام کردن یک حس خوب رسیدن به پایان رو تجربه میکنند اما چقدر این فرآیند تمام کردن درس و تست به نتیجه خوب در آزمون کمک میکنه؟؟؟؟؟؟؟


تست زدن بدون نتیجه گیری در آخر ،  هیچ دردی را دوا نخواهد کرد

تست زدن باید به گونه ای باشد که بعد از تمام کردن تست های مبحث مربوطه، نتیجه گیری های زیر انجام شود:

 از کدام مباحث درس سوال های زیادی طرح میشود.

اگر تیپ سوالات طرح شده از این مبحث تغییر کند ؛چطور تغییر میکند و چقدر قادر به پاسخگویی هستم

سوال های کدام مباحث راحت، سخت ، وقت گیر و... میباشد.

از کدام مباحث سوال های دام دار زیادی طرح شده بود یا میتواند درآینده طرح  شود

فرمول ها و راه حل های هر تیپ سوال کدام ها میباشند.

با کدام فرمول ها یا روش ها راحت تر به جواب خواهم رسید.

مباحث را خواندم اما سوالاتی هستند که اشتباه حل کردم یا شک داشتم یا اصلا بلد نبودم چقدر با مداومت و پیگیری به یادگیری این مطالب می پردازم؟ 

وقتی همه موارد بالا کاملا شفاف سازی و مشخص شد ، آنموقع میتوان ادعا داشت که یادگیری کامل بوده و تست زدن ما هدفمند بوده است.


دانش آموزِ جان
وقت میزاری درس میخونی تست میزنی سر خودت رو کلاه نمتونی بزاری


واحد مشاوره ی قلمچی ( خواف - رشتخوار)